Ανδρομάχη του Ευριπίδη


















Διπλωματική στην Υποκριτική των φοιτητριών :
Αναστασίας Μιροσνιτσένκο
και
Μαρίας Ιωάννας Παπαθανασίου

Επόπτης καθηγητής: Δαμιανός Κωνσταντινίδης [ link 1 - link2 - link3 - link4 - link5 ]

Το έργο :

Μετά το πέρας του Τρωικού πολέμου, ο γιός του Αχιλλέα, Νεοπτόλεμος, παίρνει ως τρόπαιο τη χήρα του Έκτορα, Ανδρομάχη, την εγκαθιστά στη Φθία και αποκτά μαζί της ένα παιδί, τον Μολοσσό. Στη συνέχεια νυμφεύεται την κόρη του Μενέλαου, Ερμιόνη, η οποία, λόγω της ατεκνίας της, ζηλεύει θανάσιμα την τρωαδίτισσα σκλάβα.
Όταν ο Νεοπτόλεμος πηγαίνει στο μαντείο των Δελφών για να ζητήσει συγχώρεση από τον Απόλλωνα επειδή τον μέμφθηκε για τον θάνατο του Αχιλλέα, η Ερμιόνη καλεί τον πατέρα της για να σκοτώσουν την Ανδρομάχη και το παιδί της. Η Ανδρομάχη κρύβει τον γιο της μακριά από το παλάτι, ενώ η ίδια καταφεύγει στο ιερό της Θέτιδας για να σωθεί. Ο Μενέλαος ανακαλύπτει τον Μολοσσό και εξαναγκάζει με δόλο την Ανδρομάχη να εγκαταλείψει τον ναό. Τη στιγμή που ετοιμάζεται να εκτελέσει μητέρα και παιδί, έρχεται ο γέροντας βασιλιάς Πηλέας, πατέρας του Αχιλλέα και παππούς του Νεοπτόλεμου, και εμποδίζει τον φόνο. Ο Μενέλαος επιστρέφει στη Σπάρτη και η Ερμιόνη, μόνη, κυριεύεται από τύψεις και έντρομη στην ιδέα της τιμωρίας της από τον σύζυγό της, θέλει να αυτοκτονήσει. Αιφνιδίως εμφανίζεται ο εξάδελφός της και πρώην μνηστήρας της, ο Ορέστης, ο οποίος την πείθει να τον ακολουθήσει στη Σπάρτη, με την ελπίδα ότι θα τον παντρευτεί. Προηγουμένως έχει φροντίσει να δολοφονηθεί ο Νεοπτόλεμος στους Δελφούς. Όταν φέρνουν τον νεκρό βασιλιά στο παλάτι και ενώ ο Πηλέας θρηνεί το θάνατό του, εμφανίζεται η θεά Θέτις και τον προστάζει να θάψει τον εγγονό του στους Δελφούς και να στείλει την Ανδρομάχη με τον γιό της στη χώρα των Μολοσσών. Στον ίδιο αναγγέλλει ότι θα γίνει αθάνατος και θα κατοικήσει μαζί της στο νησί των Μακάρων.

«Αυτή η τραχιά και περίλαμπρη τραγωδία είναι, με τρόπο όχι συμπτωματικό αλλά θεμελιακό, μια βίαιη επίθεση εναντίον της σπαρτιατικής νοοτροπίας, εναντίον της Machtpolitik [πολιτική ισχύος]. Ειδικότερα εναντίον τριών σπαρτιατικών ιδιοτήτων, της αλαζονείας, της δολιότητας, και της εγκληματικής σκληρότητας.» H. D. F. KITTO

Συντελεστές :

Μετάφραση : Ελένη Μερκενίδου

Σκηνοθεσία : Δαμιανός Κωνσταντινίδης

Σκηνικά-Κοστούμια-Φώτα : Χαρά Αργυρούδη, Αναστασία Παπαϊωάννου

Μουσική : Κωστής Βοζίκης [ link ]

Κίνηση-βοηθός σκηνοθέτη : Αντιγόνη Μπάρμπα [ link ]

Χειρισμός κονσόλας ήχου : Αγγελική Νικολαΐδου

Μακιγιάζ : Χρύσα Γκούμα

Επιμέλεια αφίσας : Αγγελίνα Χριστοφορίδου



Ηθοποιοί (με αλφαβητική σειρά) :

Μύριαμ Σοφία Αρτζανίδου [Μολοσσός, Χορός]

Δανάη Κλάδη [Θεραπαινίδα, Τροφός, Χορός] [ link1 - link2 ]

Πέτρος Μαλιάρας [Μενέλαος]

Αναστασία Μιροσνιτσένκο [Ανδρομάχη, Θέτις] [ link ]

Χρήστος Παπαδόπουλος [Ορέστης] [ link1 - link2 - link3 ]

Μαρία Ιωάννα Παπαθανασίου [Ερμιόνη, Αγγελιαφόρος] [ link ]

Αρετή Πολυμενίδη [Χορός]

Νίκος Ράμμος [Πηλέας] [ link ]


Πηγή : https://www.facebook.com/events/829048870553869/


Φωτογραφίες της παράστασης 


- Όλες οι φωτογραφίες είναι της Χαράς Αργυρούδη



























Τέσσερις μήνες αναζήτηση, μελέτη, δοκιμή και δοκιμασία για την "Ανδρομάχη" του Ευριπίδη, διπλωματική υποκριτικής της Αναστασίας Μιροσνιτσένκο και της Μαριάννας Παπαθανασίου στη Σχολή Θεάτρου. 
Μεγάλο μπράβο στα κορίτσια! 
Μεγάλο μπράβο σε όλους!

Πηγή : https://www.facebook.com/christos.pap.23


ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ


Διεθνής Ημέρα Μουσείων 2016 - "Θεατρικά τοπία στο Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού"
 
Στο πλαίσιο της Διεθνούς Ημέρας Μουσείων 2016, η παράσταση "Ανδρομάχη" του Ευριπίδη (επόπτης καθηγητής : Δ. Κωνσταντινίδης) παρουσιάζεται το Σάββατο 14 Μαΐου 2016, ώρα 8.00 μ.μ., στο μικρό αίθριο του Μουσείου Βυζαντινού Πολιτισμού.
Η είσοδος είναι ελεύθερη. Δεν απαιτείται δήλωση συμμετοχής.

Περισσότερα θα βρείτε εδώ :
Διεθνής Ημέρα Μουσείων 2016 - "Θεατρικά τοπία στο Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού"