Tom Attwater - Letter from a Dying Dad

















Όχι, δεν είναι ο τίτλος μιας ακόμη δραματικής ταινίας. Πρόκειται για την αληθινή ιστορία του Tom Attwater που, όταν έγινε ευρύτερα γνωστή στην αρχή και κατά τη διάρκειά της, είχε προκαλέσει τεράστια συγκίνηση στον κόσμο και στο τέλος της έκανε όλον τον πλανήτη να κλαίει με αναφιλητά.
Ο Βρετανός επιχειρηματίας Tom Attwater, το Σεπτέμβριο του 2012 σε ηλικία μόλις 29 χρονών, διαγνώσθηκε με μια πολύ επιθετική μορφή καρκίνου του εγκεφάλου (αστροκύτωμα). Ήταν ήδη παντρεμένος με την 25χρονη Joely και είχε μία 4χρονη θετή κόρη την Kelli, που είχε ήδη αντιμετωπίσει σε δύο φάσεις μια εξίσου επιθετική μορφή παιδικού καρκίνου (νευροβλάστωμα), πρώτα σε ηλικία 3 μηνών και μετά σε ηλικία 3 χρονών.

Οποιοσδήποτε νέος άνθρωπος στη θέση του Tom, που είχε και δεν είχε 3 χρόνια ζωής ακόμη, θα έγραφε μία λίστα με τις πολλές επιθυμίες που θα ήθελε να εκπληρώσει για τον εαυτό του λίγο πριν πεθάνει. Όμως ο Tom δεν ήταν ένας οποιοσδήποτε άνθρωπος. Ήταν ένας αληθινός ήρωας της ζωής, που άρχισε αμέσως να παραδίδει μαθήματα ήθους, αξιοπρέπειας και γενναιοδωρίας. Αφιερώθηκε με όλη τη δύναμη της ψυχής του στην κόρη του και έδωσε έναν τεράστιο αγώνα για να εξασφαλίσει τις καλύτερες δυνατές προοπτικές για το μέλλον της. Οι γιατροί τον είχαν διαβεβαιώσει ότι η κατάσταση της υγείας της ήταν αναστρέψιμη, αρκεί να ακολουθούσε μια πανάκριβη θεραπεία. 


















Ο Tom, αφού παραμέρισε το δικό του πόνο και τη δική του προσωπική οδύνη, ξεκίνησε μια μεγάλη καμπάνια στο διαδίκτυο εδώ και εδώ (The Kelli Smith appeal) και την υποστήριξε με όλη του τη δύναμη σε κάθε της φάση. Ο κόσμος ανταποκρίθηκε με θέρμη και το ποσό των 500.000 λιρών Αγγλίας που τελικά συγκεντρώθηκε ήταν ικανό ώστε να καλύψει όλες τις μελλοντικές ανάγκες για τη θεραπεία της. Επίσης, ξεπερνώντας τους κανόνες της λογικής απέκτησε με τη σύζυγό του έναν γιο, τον Fletcher, κάνοντας τρισευτυχισμένη τη μικρή Kelli που ήθελε πάρα πολύ ένα μικρό αδελφάκι.

















Ο Tom Attwater πέθανε ήσυχος στις 30 Σεπτεμβρίου 2015 στο χωριό Pattingham της Αγγλίας. Είχε χάσει την προσωπική του μάχη αλλά είχε προλάβει να εκπληρώσει το στόχο του για την 7χρονη κόρη του και να ζήσει έστω 6 μήνες με το γιο του. Στα τρία τελευταία χρόνια της πολύ σύντομης ζωής του απέδειξε σε ολόκληρο τον κόσμο πόσο πολύ αντέχει η ανθρώπινη ψυχή και πόσο μεγάλη είναι η δύναμη της αγάπης
Η σπουδαία αυτή ιστορία τελειώνει με ένα συγκλονιστικό γράμμα, με συμβουλές προς την Kelli, που έγραψε ο Tom το Φεβρουάριο του 2014 και της το διάβασε σε ένα απίστευτο βίντεο.



















"Αγαπημένη μου Kelli,
Λυπάμαι τόσο πολύ που δεν θα μπορέσω να σε δω να μεγαλώνεις, όπως εγώ θα το ήθελα. Σε παρακαλώ μην κατηγορήσεις τους ανθρώπους ή τον κόσμο γι’ αυτό. Μεγάλο μέρος της ζωής είναι απλώς τύχη και η δική μου τύχη εξαντλείται.
Εύχομαι να είχα τα λόγια για να σε κάνω να αισθανθείς καλύτερα. Εύχομαι να μην είχα καρκίνο και να μην με έβλεπες να υποφέρω από πόνους τόσο συχνά. Εύχομαι τόσα πολλά πράγματα να ήταν διαφορετικά αλλά δεν είναι.
Οι περισσότεροι μπαμπάδες έχουν ολόκληρες δεκαετίες για να συνομιλούν και να συμβουλεύουν τις κόρες τους στο τραπέζι της κουζίνας, την ώρα που ζεσταίνουν τα χέρια τους με μια κούπα καφέ. Εμείς δεν έχουμε αυτό το χρόνο. Δεν θα είμαι σε θέση για να σε συνοδεύσω την πρώτη σου μέρα στο σχολείο. Δεν θα είμαι εκεί στο πρώτο σου ραντεβού. Δεν θα σου κρατήσω το χέρι, όταν θα σου ραγίσει κάποιος την καρδιά και δεν θα ζητωκραυγάσω, όταν αποφοιτήσεις.
Αλλά, όσο είμαι ακόμη εδώ, σκέφθηκα να προσπαθήσω να σου δώσω μερικές συμβουλές ζωής με αυτό το γράμμα. Ελπίζω ότι θα σε βοηθήσει. Ελπίζω ότι ο καρκίνος δεν θα επιστρέψει ποτέ σε σένα και η ζωή σου θα είναι μεγάλη, γεμάτη και ευτυχισμένη.
Σχολείο
Όλοι θα σου πουν ότι είναι ζωτικής σημασίας να δουλέψεις σκληρά στο σχολείο. Εύχομαι να προσπαθείς πάντα για το καλύτερο. Εγώ τα πήγαινα καλά στο σχολείο, αλλά πόσο αυτό με βοήθησε στην προσωπική μου ζωή; Η δουλειά στο σχολείο είναι σημαντική, αλλά φρόντισε να αφήνεις χώρο στη ζωή σου και για τη διασκέδασή σου.
Αγόρια
Τώρα που είσαι μικρή δεν μπορείς να κάνεις διακρίσεις μεταξύ αγοριών και κοριτσιών και τους βλέπεις όλους φίλους σου. Αυτό είναι τυπικό χαρακτηριστικό του γλυκού χαρακτήρα σου. Αλλά, Kelli, αυτό θα αλλάξει όσο μεγαλώνεις. Μπορεί να νιώθεις ότι τα αγόρια είναι ενοχλητικά στα πρώτα χρόνια. Αλλά αυτό κατά πάσα πιθανότητα θα αλλάξει, όταν θα πας στο Γυμνάσιο.
Θα κάνεις σχέσεις με αγόρια όταν μεγαλώσεις -  όταν μεγαλώσεις ΠΟΛΥ εύχομαι! - και εγώ δεν θα είμαι εδώ για να τους ανακρίνω και να καταλάβω τις προθέσεις τους. Διάβασε, λοιπόν, μερικές συμβουλές από το γέρο σου. Είναι πολύ δύσκολο να περιγράψει κάποιος πώς νιώθει, όταν είναι αληθινά ερωτευμένος. Μπορεί να θυμάσαι εμένα και τη μαμά σου να γελάμε και να αγκαλιαζόμαστε στον καναπέ, αλλά να ξέρεις ότι, όταν θα ξεθωριάσουν όλες αυτές οι χαρές, αυτό που τελικά μένει είναι η αληθινή αγάπη. Διασκέδασε μέχρι να την ανακαλύψεις.
Πάντα να επιλέγεις αγόρια με ευγενικές αξίες, ήθος και σεβασμό. Φαντάσου ότι καθόμαστε όλοι μαζί στο τραπέζι μας, το αγόρι σου, εσύ, εγώ και η μαμά και πίνουμε τσάι και, αν σκέφτεσαι ότι ταιριάζει η εικόνα του στο τραπέζι μας, τότε έχεις βρει έναν αξιοπρεπή νέο άνδρα.
Δυστυχώς κάποια μέρα η καρδιά σου θα ραγίσει. Πονάει σαν κόλαση και θα αισθάνεσαι ότι ήλθε το τέλος του κόσμου. Αλλά θα το ξεπεράσεις.  Ακόμη και αν μία σχέση δεν φαίνεται να λειτουργεί προσπάθησε να είσαι ευγενική. Τα αγόρια έχουν επίσης συναισθήματα. Τέλος, αν έχεις ένα αγόρι φίλο που είναι πάντα εκεί για σένα, όσο οι σχέσεις σου έρχονται και παρέρχονται, μην τον θεωρήσεις δεδομένο. Μην τον προσπερνάς. Μπορεί να νοιάζεται ειλικρινά για σένα.
Γάμος
Πολύ συχνά ονειρεύομαι την ημέρα του γάμου σου και φαντάζομαι τον εαυτό μου να γεμίζω με δάκρυα καθώς σε συνοδεύω στην εκκλησία για να σε παραδώσω σε έναν άλλο άντρα. Δεν θα είμαι σε θέση να το κάνω αυτό Kelli. Σου ζητάω συγγνώμη γλυκιά μου. Αλλά θα είμαι κάπου εκεί στο πλάι σου εκείνη τη μέρα, υπερήφανος και χαρούμενος που έχεις βρει κάποιον ξεχωριστό άνθρωπο να σε αγαπάει και να σε νοιάζεται.


















Μαμά
Εσύ και η μαμά σου θα πρέπει να υποστηρίζεστε κατά καιρούς, ειδικά όταν γίνεις έφηβη. Σε παρακαλώ να θυμάσαι ότι σε λατρεύει και ότι θέλει το καλύτερο για σένα. Να δίνεις στη μαμά μια σφιχτή αγκαλιά, κάθε φορά που αισθάνεται λυπημένη και να στηρίζετε η μία την άλλη για να ξεπερνάτε τις δύσκολες στιγμές που θα έλθουν, όταν εγώ δεν θα είμαι πια εδώ. Όταν γίνεις έφηβη, μπορεί να πιστεύεις ότι οι φίλοι σου έχουν δίκιο και η μαμά σου άδικο. Αλλά η μαμά σου πρέπει να πάρει κάποιες δύσκολες αποφάσεις σε ό,τι σε αφορά, γιατί ενδιαφέρεται πραγματικά για το καλό σου περισσότερο από όλους τους φίλους σου.
Οικογένεια
Τίποτα δεν είναι πιο σημαντικό από την οικογένεια και τις αξίες που μας δίνει. Τίποτα!
Φίλοι
Να συμπεριφέρεσαι στους ανθρώπους όπως σου συμπεριφέρονται και εκείνοι. Να φέρεσαι πάντα με καλό τρόπο σε όποιον σε βοηθάει. Ο εκφοβισμός (bullying) είναι απαίσιος, μη γίνεις ποτέ ένας από αυτούς.
Χριστούγεννα & γιορτές
Στα πρώτα σας Χριστούγεννα χωρίς εμένα θα ήθελα πολύ να ανάψετε εσύ και η μαμά ένα κεράκι και να με θυμηθείτε για λίγα λεπτά. Θα ήταν πολύ ωραία αν οι δυο σας χορεύατε το χορό της μαϊμούς. Το να χοροπηδάμε και να τραγουδάμε φωναχτά πάντα μας έκανε να γελάμε. Αυτό είναι κάτι που θα με έκανε να χαμογελάω από εκεί ψηλά. Επίσης, θα ήθελα να επισκέπτεστε και τους γονείς μου. Και αυτοί θα πονάνε.
Έχω δώσει στη μαμά δώρα για όλα σου τα γενέθλια. Εύχομαι να μπορούσα να είμαι εκεί για να σε βλέπω να τα ανοίγεις. Ελπίζω να σου αρέσουν όλα, αν και ήταν δύσκολο να φαντασθώ πώς θα είσαι στα 10, στα 15 και στα 20 σου. Αναρωτιέμαι αν θα εξακολουθούν να σου αρέσουν οι One Direction. Αναρωτιέμαι αν ακόμη θα σε κάνουν να χορεύεις γύρω - γύρω στο σαλόνι.
Καριέρα
Ήσουν 2 χρονών, όταν μου είπες ότι θέλεις να γίνεις μια "πριγκίπισσα αστροναύτης", γιατί ήθελες να φοράς ωραία φορέματα και να βρίσκεις νέους πλανήτες. Θα συνειδητοποιήσεις ότι αυτό δεν είναι εφικτό. Αλλά τόσα πολλά πράγματα ΕΙΝΑΙ εφικτά για σένα, αγάπη μου. Κάνε ό,τι σε κάνει ευτυχισμένη και ό,τι σου αρέσει. Αν το κάνεις αυτό, η ζωή σου ξαφνικά θα γίνει εύκολη, πολύ πιο εύκολη.
Μπορεί να χρειαστεί να αλλάξεις διάφορα επαγγέλματα και σταδιοδρομίες για να βρεις αυτό που σου αρέσει, αλλά ας είναι έτσι. Έχουμε μια ζωή, μια ευκαιρία.
Τρόποι συμπεριφοράς
Να θυμάσαι πάντα να λες ευχαριστώ και παρακαλώ. Ο λόγος που η μαμά και εγώ επιμένουμε να συμπεριφέρεσαι ευγενικά είναι επειδή αυτό θα σε βοηθήσει σε όλη τη διάρκεια της ζωής σου. Πάντα να είσαι ευγενική, ειδικά με τους ηλικιωμένους. Ποτέ να μη μιλάς άσχημα. Να θυμάσαι να γράφεις ευχαριστήριες επιστολές για τα δώρα που παίρνεις, καθώς είναι πάντα ωραίο να ενεργεί κανείς με χάρη και ευγνωμοσύνη. (Και παρακαλώ να θυμάσαι ότι τα κακά αστεία είναι αστεία μόνον όταν είσαι στα 5, άτακτό μου κοριτσάκι!)
Μάθε να οδηγείς
Οι περισσότεροι μπαμπάδες διδάσκουν τις κόρες τους να οδηγούν και συνήθως αποτυγχάνουν στην προσπάθειά τους αυτή. Βεβαιώσου ότι θα μάθεις να οδηγείς όσο πιο σύντομα μπορείς και ένας νέος κόσμος θα ανοιχτεί μπροστά σου. Μόνο, σιγούρεψέ το ότι δεν θα σε μάθει η μαμά να οδηγείς (απλώς αστειεύομαι, Joely).
Ταξίδεψε στο εξωτερικό
Είναι κλισέ το να πω ότι τα ταξίδια διευρύνουν το μυαλό, αλλά αυτή είναι η αλήθεια. Να δεις όσα περισσότερα μέρη του κόσμου μπορείς. Αλλά ποτέ πάνω σε μια μηχανή (πολύ επικίνδυνο).


















Να είσαι ευτυχισμένη
Να μη γελάς ποτέ στο 50%. Πάντα να γελάς στο 100%. Το γέλιο σου συνεπαίρνει όλο σου το σώμα και αυτό είναι ιδιαίτερα μεταδοτικό. Ελπίζω ότι ποτέ δεν θα το χάσεις αυτό. Δεν έχει νόημα να σου ζητήσω να μην στενοχωρηθείς, όταν εγώ θα φύγω. Ξέρω ότι θα γίνεις πριγκίπισσα. Και εύχομαι να μπορούσα να είμαι εκείνη τη στιγμή κοντά σου, να τυλίξω τα χέρια μου γύρω σου και να σε σφίξω στην αγκαλιά μου, μέχρι να σε κάνω να χαμογελάσεις. Θυμάσαι το αρκουδάκι που σου αγόρασα από ένα κατάστημα με φιλανθρωπικό σκοπό; Μου είχες πει ότι θα το κρατήσεις ασφαλές και ότι θα το αγκαλιάζεις, όποτε νοιώθεις ότι σου λείπω. Αυτό είναι μια θαυμάσια ιδέα. Μπορείς να αισθάνεσαι λυπημένη και να χρησιμοποιείς τη λύπη ως κινητήρια δύναμη κατά τη διάρκεια της ζωής σου. Ή μπορείς απλά να είσαι λυπημένη. Ξέρεις ποιο από τα δύο ελπίζω να διαλέξεις.
Να είσαι φιλάνθρωπος
Σε παρακαλώ να προσφέρεις ό,τι μπορείς σε φιλανθρωπίες. Οι φιλανθρωπικές οργανώσεις έχουν βοηθήσει εσένα και εμένα. Εσύ πιθανότατα θα θυμάσαι πάντα το ταξίδι μας στη Disneyland. Αλλά εγώ ποτέ δεν θα ξεχάσω τις θυσίες που έκαναν άγνωστοι άνθρωποι, για να σε βοηθήσουν στη θεραπεία σου. Ηλικιωμένοι άνθρωποι έστειλαν κάρτες με προσευχές και χρήματα από το υστέρημά τους και όλοι έσπευσαν να συμπαρασταθούν με κάθε τρόπο. Όλα για σένα. Είναι σημαντικό να επιστρέφεις την καλή πράξη. Αν κάνεις καλές πράξεις, εξυψώνεται η ψυχή σου. Ποτέ να μην ξεχνάς ότι υπάρχουν άνθρωποι σε χειρότερη κατάσταση από εσένα, τους οποίους μπορείς να βοηθήσεις.
Να θυμάσαι το μότο της ζωής σου
Πάντα συνεχίζουμε να προσπαθούμε. Ίσως θυμάσαι αυτό που σου δίδαξα να λες "το να τα παρατάς είναι για τους ηττημένους". Έχω αποτύχει πολλές φορές στη ζωή μου, αλλά ποτέ δεν εγκατέλειψα την προσπάθεια. Kelli, ποτέ δεν τα παρατάμε.
Να πιστεύεις στον εαυτό σου
Στη ζωή πολλοί θα σου πουν ότι δεν μπορείς να καταφέρεις πράγματα. Άνοιξε το μυαλό σου. Μπορείς; Το θέλεις; Οι μεγάλες προκλήσεις ενέχουν κινδύνους γι’ αυτό προσπάθησε να κάνεις έξυπνες επιλογές. Εκείνοι που μου είπαν ότι δεν θα μπορούσα να κάνω ορισμένα πράγματα απλά δεν ήθελαν να τα κάνω. Αν πραγματικά θέλεις κάτι πολύ, τότε έχεις πάντα καλές πιθανότητες για να το πετύχεις, οπότε να προσπαθείς πάντα για το καλύτερο.
Το ξέρω ότι θα με κάνεις υπερήφανο και ότι θα κάνεις κάτι μεγάλο στη μνήμη μου. Ξέρω ότι μπορείς να το κάνεις, γι’ αυτό ας ξεκινήσουμε τώρα.
Και τέλος …
Σε ευχαριστώ για την ύπαρξή σου Kelli. Σε ευχαριστώ, γιατί μου είπες το μεγαλύτερο κομπλιμέντο όλων των εποχών όταν με αποκάλεσες Μπαμπά. Το να σε έχω κόρη μου είναι η μεγαλύτερη τιμή της ζωής μου. Σε ευχαριστώ που μου έμαθες περισσότερα για την αγάπη και την ευτυχία από οποιονδήποτε άλλο άνθρωπο στον κόσμο.
Να χαρείς τη ζωή σου. Μη βιαστείς να τη ζήσεις. Εγώ θα είμαι εκεί να περιμένω.

Με όλη μου την αγάπη πάντα σε σένα πριγκίπισσα και στη μαμά.

Ο μπαμπάς"


Πηγή : Mirror


Αλέξανδρος Παπαδόπουλος