Το Moonlight είναι μία ακόμη σπουδαία ταινία ενηλικίωσης, που, εκτός όλων των άλλων, διαχειρίζεται εξαιρετικά και τα ζητήματα γύρω από τη "διαφορετικότητα".
Εξιστορεί την επίπονη πορεία του μικρού Chiron προς την ωριμότητα μέσα σε τρία διακριτά κεφάλαια, που αναφέρονται κατά σειρά στην παιδική του ηλικία (Little), στην εφηβεία του (Chiron) και στην ενηλικίωσή του (Black).
Ο μικρός Chiron δεν έχει πατέρα και η μητέρα του ως ναρκομανής ουδόλως ασχολείται με τα προβλήματά του και την ανατροφή του. Είναι μικροκαμωμένος, λιγομίλητος και συνεσταλμένος. Υφίσταται bullying στο σχολείο και στη γειτονιά από τους επιθετικούς συνομηλίκους του αλλά και στο σπίτι από την ίδια του τη μητέρα. Βοήθεια θα έχει μόνον από έναν συμμαθητή του, τον Kevin, και ένα ζευγάρι ενηλίκων τον Juan και τη γυναίκα του Teresa.
Ο Juan δεν είναι ένας στοργικός και μορφωμένος άνθρωπος. Κάθε άλλο. Είναι διακινητής ναρκωτικών. Ωστόσο, αυτό δεν θα είναι εμπόδιο στο να προσεγγίσει θετικά τον μικρό Chiron και να του δώσει τις πρώτες συμβουλές και κατευθύνσεις για τη ζωή του, όλες προς τη σωστή κατεύθυνση. Δύο από αυτές έχουν ιδιαίτερη σημασία για την εξέλιξη της υπόθεσης και θα ήθελα να τις καταγράψω χωρίς να επεκταθώ περαιτέρω στην πολύ απλή όσο και ενδιαφέρουσα υπόθεση της ταινίας :
Juan προς τον Little Chiron : Έρχεται κάποια στιγμή που αποφασίζεις εσύ ποιος θα είσαι. Μην αφήσεις κανέναν να αποφασίσει για σένα.
Little Chiron προς τον Juan και την Teresa : Τι σημαίνει "πούστης";
Juan : Είναι μια λέξη...που λένε στους ομοφυλόφιλους για να αισθάνονται άσχημα.
Little Chiron : Εγώ είμαι "πούστης";
Juan : Όχι. Όχι. Θα μπορούσες να είσαι ομοφυλόφιλος αλλά δεν μπορεί κανείς να σε φωνάζει "πούστη". Εκτός και αν...
Teresa : Θα καταλάβεις όταν έρθει η ώρα.
Little Chiron : Πώς θα το ξέρω;
Σε αντίθεση με την προ διετίας εξίσου υπέροχη ταινία Boyhood, στην οποία τα γυρίσματα έγιναν σε βάθος δωδεκαετίας με τον ίδιο ηθοποιό καθώς μεγάλωνε στον πρωταγωνιστικό ρόλο, στην ταινία Moonlight ο Σκηνοθέτης Barry Jenkins, που είναι και ο Σεναριογράφος της, επιλέγει τρεις διαφορετικούς ηθοποιούς για τον πρωταγωνιστικό ρόλο του Chiron.
Στο πρώτο κεφάλαιο είναι ο εξαιρετικά ταλαντούχος μικρός Alex R. Hibbert, στο δεύτερο ο Ashton Sanders και στο τρίτο ο Trevante Rhodes, που με τις ερμηνείες τους πείθουν ότι είναι η ηλικιακή εξέλιξη του μικρού Chiron αντίστοιχα κατά τις φάσεις της εφηβείας και της ενηλικίωσής του. Ως εκ τούτου πετυχαίνουν απόλυτα ώστε να μην διαταραχθεί η απαιτούμενη συνέχεια σε όλη αυτή την πορεία ενηλικίωσης του μικρού Chiron.
Το καστ συμπληρώνουν ο Mahershala Ali στον ρόλο του Juan, η Naomie Harris στον ρόλο της Paula μητέρας του Chiron, η Janelle Monáe στον ρόλο της Teresa, και οι Jaden Piner, Jharrel Jerome και André Holland στον ρόλο του Kevin αντίστοιχα ως μικρού παιδιού, ως εφήβου και ως ενήλικα. Οι ερμηνείες όλων είναι εξαιρετικές και ξεχωριστές είναι αυτές του Mahershala Ali (The Curious Case of Benjamin Button, The Hunger Games: Mockingjay - Part 1 & Part 2) και της Naomie Harris (Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest & At World's End, Skyfall).
Η διασκευή του σεναρίου έγινε από τον ίδιο τον Σκηνοθέτη μαζί με τον Tarell Alvin McCraney που έγραψε την ιστορία. Μια ιστορία απλή που προκαλεί συναισθήματα ικανά να αγγίξουν όλες τις κατηγορίες των ανθρώπων ανεξάρτητα από την καταγωγή τους, το χρώμα του δέρματός τους, το κοινωνικό τους υπόβαθρο, το φύλο τους και τον σεξουαλικό προσανατολισμό τους. Οι διάλογοι είναι μεν λιτοί αλλά είναι και εξαιρετικά δυνατοί.
Σπουδαία είναι η φωτογραφία του James Laxton με πολλά γεμάτα ένταση κοντινά πλάνα σε πρόσωπα και άκρως υποβλητική η μουσική του Nicholas Britell.
Όλα τα παραπάνω συνθέτουν μια ταινία που σε καθηλώνει από το πρώτο έως και το τελευταίο της λεπτό.
Στα 89α βραβεία Όσκαρ κέρδισε τρία από τα οκτώ συνολικά βραβεία για τα οποία προτάθηκε.
- Το Όσκαρ της καλύτερης ταινίας, πολύ δίκαια, υποσκελίζοντας μεταξύ άλλων και το αδιαφιλονίκητο φαβορί La La Land.
- Το Όσκαρ Β' Ανδρικού ρόλου (Mahershala Ali).
- Το Όσκαρ διασκευασμένου σεναρίου (Barry Jenkins & Tarell Alvin McCraney). Εκτός αυτών είχε προταθεί για τα Όσκαρ και στις κατηγορίες της Σκηνοθεσίας (Barry Jenkins), του Β' Γυναικείου ρόλου (Naomie Harris), της πρωτότυπης μουσικής (Nicholas Britell), της φωτογραφίας (James Laxton) και του μοντάζ (Joi McMillon & Nat Sanders), ενώ έλαβε άλλες 183 τιμητικές βραβεύσεις και είχε άλλες 240 υποψηφιότητες.
Αλέξανδρος Παπαδόπουλος
Διάρκεια : 111’
Βαθμολογία : 9.5/10
..............................................
Το τρέιλερ της ταινίας
..............................................
Το τρέιλερ της ταινίας